گلگشت پیاده روی به تنگه واشی پیش برنامه جنگل ابر (ویژه بانوان) برگزار شد

خلاصه خبر: این برنامه طی یک روز و با حداکثر ظرفیت برگزار گردید.

گزارش پیماش:
شرکت کنندگان در این برنامه انجمن دانشجویی کوه‌نوردی دانشگاه تربیت مدرس، پس از گرد هم آمدن در مقابل تربیت بدنی دانشگاه در ساعت 7:15 سوار بر اتوبوس به سمت فیروزکوه راهی شدند. برای اینکه ورودی‌های جدید دانشگاه با انجمن کوهنوردی بیشتر آشنا شوند این برنامه با ظرفیت بالا (85 نفر) در نظر گرفته شد که ظرفیت دو اتوبوس کامل شد. صبحانه را در هنگام حرکت داخل اتوبوس میل کردیم.

بیشتر افراد ورودی‌های جدید بودند. ساعت 10:45 گروه به روستای جیلیزجند رسید. پس از پیاده شدن، توزیع مواد غذایی و آماده حرکت شدیم.
به سمت  تنگه واشی راهی شدیم. در طول مسیر تعدادی از دوستان از فروشندگان کنار راه دمپایی و صندل خریدند که برای پیمایش در آب مناسب‌تر می‌نمود.
حدود ساعت 11:00 به تنگه واشی رسیدیم. در میان تنگه رودخانه‌ای جاریست که عمق آن تا نزیکی زانو است. برای گذر از تنگه باید از آب می‌گذشتیم و این امر دقایقی حرکات گروه را کند می‌کرد. پس از ورود به آب سردی آب همه را غافل گیر کرده بود.

آب سرد باعث کرختی و شوکه شدن بعضی از دوستان گردید به گونه ای که آنها با قرار گرفتن بر روی سنگ ها از آب خارج می‌شدند و پس از مدتی باز وارد آب می شدند. پس از عادت کردن پاهایمان به سرمای آب تنگه واشی با سرعت بیشتری توانستیم راهمان را ادامه دهیم.
تنگه بسیار زیبا بود به گونه ای که همگی جذب زیبایی‌های آن شده بودند. پس از طی مسافتی به کتیبه معروف تنگ واشی رسیدیم. نقش برجسته‌ای زیبا که هر گذرنده‌ای را به سمت خود جذب می‌کرد. عده ای با آن عکس می‌گرفتند و عده‌ای با دقت بیشتری در حال بررسی آن بودند.
پس از گرفتن عکس گروهی با نقش برجسته راه را ادامه دادیم. ساعت 12:00به آخر تنگه نخست رسیدیم در مرتعی زیبا که خنکای مطبوعی داشت توقف کردیم و اندکی از خوراکی ها را برای تجدید قوا صرف نمودیم.
سپس رهسپار تنگه دوم شدیم. در طول مسیر بر خلاف جهت رودخانه به سمت تنگ سا پیمودیم و گله گوسفندان و بزان در اطراف دیده می شدند، بر زیبایی طبیعت افزوده بودند.
حدود ساعت 13:20 بود که به ابتدای تنگه دوم رسیدیم. ناهار در زیر آلاچیق‌ها میل کردیم. سپس راه تنگه دوم را در پیش گرفتیم. عمق آب تنگه دوم به دلیل پهنا و وسعت بیشتر نسبت به تنگه نخست کمتر بود. حدود 14:30 بود که به آخرین آبشار رسیدیم. پس از کمی استراحت و عکس‌های یادگاری از این سفر دلربا، به سمت مراتع  بازگشتیم. در ساعت 15:40 به اتوبوس‌ها رسیدیم و رهسپار تهران شدیم.

اجرای این برنامه حاصل همت مسؤولان تربیت بدنی و انجمن کوه‌نوردی دانشجویان دانشگاه است. در اینجا شایسته است از همه  این عزیزان به خصوص دکتر رستگار ریاست محترم تربیت بدنی دانشگاه و آقایان فلاح، فرج اللهی و مربی بزرگوار مهندس نصیر علیزاده صمیمانه سپاس گزاری کنیم.