[ Print ]  [ Close ]

http://bio.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=18206   , 1403/02/21


اهدای کمک مالی از سوی عضو هیات علمی دانشگاه برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

 دکتر احمد فخیمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست با اهدای مبلغ  200 میلیون تومان به دانشگاه جهت تجهیز آزمایشگاه خاک و پی این دانشکده گامی مثبت در جهت به روزرسانی و تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه برداشت.
در این راستا با وجود عدم تمایل ایشان برای مصاحبه و به منظور تشویق و ترغیب اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه به این عمل شایسته گفتگویی با وی صورت گرفت و اثرات این کار خیر و خداپسندانه و تاثیرات آن در بهبود فعالیت های پژوهشی دانشجویان و دانشگاه تشریح شد.
دکتر فخیمی در این باره اظهار داشت: آزمایشگاه های دانشکده ها به ویژه دانشکده های فنی و مهندسی به ابزار جدید و به روز نیاز دارند تا دانشجویان بتوانند امور علمی و تحقیقاتی خود را به خوبی انجام دهند. در این راستا اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه می توانند با کمک های خود جهت خرید و به روز نمودن تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی در این زمینه قدم های مثبتی را بردارند.
وی افزود: افراد خیر معمولا کمک های خود را صرف ساخت مدرسه،‌ مسجد، ‌بیمارستان و ... می کنند که کار بسیار خداپسندانه و نیکی است و در کنار موارد فوق، ‌خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشگاه ها نیز می توانند یکی از گزینه های کمک افراد خیر باشد .
دکتر فخیمی خاطر نشان ساخت: اقتدار دانشگاه، اقتدار کشور است و با این کار شاید بتوان کمک کوچکی به کشور و دانشگاه کرد . این سنتی است که در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است و افرادی که توانایی مالی دارند در ساختمان سازی،‌ تجهیز آزمایشگاهی و کمک جهت فرصت های مطالعاتی و دعوت از افراد برجسته دانشگاهی جهت برگزاری دوره های کوتاه مدت در دانشگاه و ... به دانشگاه کمک می کنند و سبب می شود سایر اعضای هیات علمی هم به این کار تشویق شوند و باعث تشویق و دلگرمی دانشجویان نیز خواهد شد تا پس از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار این سنت نیکو را ادامه دهند.
وی گفت: مبلغ اهدایی به دانشگاه از سوی اینجانب صرف خرید تجهیزات برای آزمایشگاه خاک و پی صرف خواهد شد و دانشگاه نیز قول پرداخت کمک معادل مبلغ اهدا شده را جهت خرید تجهیزات داده است و چند دانشجوی دکتری نیز در این خصوص بررسی و پیگیری خواهند کرد تا بهترین تجهیزات با کیفیت مناسب برای آزمایشگاه فوق خریداری شوند.


11:47 - شنبه 30 مهر 1401    /    شماره خبر : 18206    /    تعداد نمايش خبر : 531