[ Print ]  [ Close ]

http://bio.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=17727   , 1403/02/22


معاونت دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی؛
نتایج اولین نظرسنجی در حوزه تغذیه دانشجویی


دکتر صادق دردایی اظهار داشت:  هدف اصلی از انجام این نظرسنجی تکریم دانشجویان دانشگاه تربیت ‌مدرس و  پیگیری وضعیت تغذیه دانشجویی با تاکید بر سنجش نظرات بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی –اجتماعی در عین حال تصریح کرد: در این نظرسنجی که به مدت دو هفته برگزار شد در مجموع ۴۳۵ نفر از ۸۲۳۱ دانشجوی واجد شرایط شرکت کرده بودند که این تعداد حدود فقط  ۵ درصد از جمعیت دانشجویی واجد شرایط دانشگاه بود و انتظار می‌رفت تعداد بیشتری در آن شرکت کنند. 

دکتر دردایی با استناد به یافته‌های بخش‌هایی از نظرسنجی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با وجود آنکه حدود ۷۰ درصد دانشجویانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند از خدمات پیمانکار رضایت کافی را ندارند اما در عین حال اکثریت دانشجویان از بخش‌هایی نظیر بهداشت، زمانبندی و... رضایت داشته‌اند که البته این روند باید به صورت مداوم طی نظرسنجی‌های متعدد در ماه‌های آینده پایش شود. 

معاون دانشجویی و فرهنگی_اجتماعی ادامه داد: پس از پایان این نظرسنجی در اولین گام موضوع با پیمانکار تغذیه مورد بررسی قرار گرفت که پیمانکار نیز طاقت‌فرسا بودن شرایط کار در آشپزخانه برای اکثریت کارگران و شرایط خاص اقتصادی کشور در پی آزادسازی قیمت‌ها و کمبود شدید اقلام خوراکی نظیر روغن را موجب افت شدید کیفیت غذا در ماه خرداد عنوان کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در قرارداد با پیمانکار پیش‌بینی شده  بود امکان تعدیل در صورت افزایش نرخ مواد اولیه است که با هماهنگی‌هایی که انجام شد اکنون مقرر شده است به شرط افزایش کیفیت غذا، افزایش پرداخت تا سقف۲۰ تا ۲۵درصد به پیمانکار انجام شود. 

دکتر دردایی ادامه داد: در این چارچوب همچنین موضوع با مدیریت امور دانشجویی بررسی و مقرر شد تغییرات لازم در بخشی از برنامه‌ریزی‌ها صورت پذیرد. 

وی افزود: بخشی از اصلاحات و حل مشکلات در حوزه تغذیه دانشجویی، مدیریتی و بخشی نیز مستلزم تخصیص اعتبارهای ویژه از سوی دولت است که تلاش می‌شود بخش مربوط به مسائل و مشکلات مدیریتی به حداقل برسد.    

دکتر دردایی در پایان تاکید کرد تلاش داریم با بررسی مداوم نظرات دانشگاهیان مشکلات در حوزه خدمات دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی را به حداقل ممکن تقلیل دهیم و نظرسنجی جدید در حوزه وضعیت تغذیه در ماه تیر نیز به زودی فعال خواهد شد. 

08:31 - سه شنبه 4 مرداد 1401    /    شماره خبر : 17727    /    تعداد نمايش خبر : 1168