[ Print ]  [ Close ]

http://bio.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=15494   , 1403/02/21


حذف محل دپوی پسماندهای دانشگاه؛ گامی استوار بسوی پایداری زیست محیطی


امروزه یکی از مشکلات عمده مدیریت پسماند در کشورهای در حال توسعه، انباشت روباز و غیربهداشتی پسماندها در نقاطی غیر از لندفیل (دفن بهداشتی پسماند) است. این شرایط اگرچه برای متولیان به ظاهر ساده و کم هزینه محسوب می شود اما منجر به بروز پیامدهایی از قبیل تولید گاز متان (گاز گلخانهای)، آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی(بواسطه تولید شیرابه)، آلودگی بصری و چشم انداز، آتش سوزی، زباله گردی، انتشار حشرات موذی، ایجاد کلونی های موش و گربه، تولید بوی نامطبوع، مخاطرات بهداشتی و ایمنی برای کارگران، تولید ردپای کربن و... می گردد.


در راستای ارتقاء مدیریت پسماند در دانشگاه، پس از برنامه ریزی و همکاری مشترک مدیریت محیطی امور اداری و دبیرخانه مدیریت سبز، تعطیلی محل دپوی پسماندهای عادی در پردیس مرکزی دانشگاه در هفته پایانی تیرماه ۱۴۰۰ رقم خورد. برنامه جایگزین شامل جمع آوری روزانه پسماندها از سوی پیمانکار از جایگاه های ذخیره موقت پسماند در سطح دانشگاه (۹ جایگاه) می باشد.


اجرای این برنامه یکی از مهمترین دستاوردهای محیط زیستی دانشگاه در راستای دستیابی به اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار سازمان ملل و مدیریت سبز دانشگاه است.





09:00 - سه شنبه 5 مرداد 1400    /    شماره خبر : 15494    /    تعداد نمايش خبر : 625